PCBO Rotterdam Zuid gaat voor intern begeleider Next Level

Jacqueline Blaak van PCBO Rotterdam Zuid schreef op linkedin:
“De enige sector waar hoogopgeleiden in professioneel isolement verkeren, is het onderwijs. Kansen liggen in het coördineren en innoveren. ” Vandaag samen met Rieneke Heerink een lezing gefaciliteerd, gegeven door Luc Greven; “De Toekomst van de intern begeleider.” Wat zou er gebeuren met de kwaliteit van het onderwijs, als intern begeleiders en schoolleiders voor leerkrachten een rijke leeromgeving creëren in tijd en ruimte, gericht op feedback, professionalisering, kwaliteiten, zeggenschap en samenwerking, vanuit een gerichte visie ? Zouden ouders en kinderen dan nog steeds het verschil opmerken tussen een leerkracht met veel invloed en minder invloed op het leren en ontwikkelen van kinderen?”